Item toegevoegd aan winkelwagentje!!

Naar winkelwagentje

Korte Agenda

zaterdag 4 mei - Ommen

19.30 u Gemeentehuis. Ommer Mannenkoor verleent medewerking

aan de dodenherdenking, samen met muziekvereniging De Bazuin uit Ommen.

Optreden van 3 solisten. Alles onder voorbehoud.

woensdag 29 mei - Ommen

19.30 u Optreden in woonzorgcentrum Oldenhaghen,

Hessel Mülertstraat 22 Ommen

woensdag 19 juni - Giethmen

19.30 u Optreden op camping Bergzicht

Dalmsholterweg 4 - 8147 RB Giethmen.

Volledige agenda

Kort nieuws

Dirigent Gezinus M. Veldman

Gezinus M. Veldman studeerde piano bij Pierre Ruhlman aan het conservatorium te Enschede en volgde improvisatielessen bij Louis van Dijk. Hij is actief als solist en begeleider van vele koren en solisten met tal van concerten in binnen- en buitenland en is als zodanig te beluisteren op een groot aantal cd’s. Een veel gevraagd pianist, met name zijn boeiende improvisaties maken hem tot een graag geziene gast .

Met plezier werkte hij samen met muzikanten/solisten vanuit diverse muzikale hoeken, zoals Louis van Dijk, Martin Mans, Jan Vayne, Francis van Broekhuizen, Pieter Jan leusink, Jules mellema, Piotr Rango, Karin Bloemen, Jules Mellema, Arjan en Edith Post enz.

Als dirigent is Gezinus sinds 2008 verbonden aan het Ommer Mannenkoor, daarnaast hebben het Hoogeveens Chr. Mannenkoor, het Chr. Mannenkoor Vroomshoop hem weten te vinden en zingen onder zijn inspirerende muzikale leiding. Naast deze mannenkoren dirigeert hij regelmatig grotere en kleinere projectkoren voor uiteenlopende producties.

Veel arrangementen en composities, zowel instrumentaal als vocaal, zijn van zijn hand verschenen, waaronder een groot aantal originele werken voor mannenkoor, ook schreef hij de muziek voor verschillende theaterproducties w.o de succesvolle uitvoering van ’de Winterkraaien’ waarvoor hij in 2016 een award ontving van de provincie Overijssel.

Als pianodocent en music-coach was hij jarenlang verbonden aan de Internationale School "Eerde" te Ommen.

Nieuwsgierig geworden? Kijk op zijn website:

Kijk op: www.gezinusveldman.nl